Fete pe drum

Piatra Neamt in mai putin de doua zile

Pentru 2016 mi-am propus sa calatoresc mai des in Romania si sa vad mai multe festivaluri (in primul rand, de film). Partea frumoasa a planului meu este ca in Romania sunt cateva festivaluri de film faine, care se organizeaza in orase in care, pe langa privitul filmelor, mai ai ce face si ce vedea. Unul dintre aceste orase este Piatra Neamt.

Si pentru ca planul sa nu ramana doar in cap, vineri am luat autocarul de la 9.30 spre Piatra Neamt, unde se desfasura cheapest Microsoft Office Project Professional 2010 Filmul de Piatra, un festival de film organizat de voluntari. Aveam la dispizitie mai putin de doua zile in care sa reusesc sa prind ceva din programul lor interesant, dar si sa vad orasul.

Inima imi batea si mai tare la gandul ca acolo ma astepta o prietena si fiica ei adolescenta, care au ajuns la Piatra Neamt dupa o scurta vacanta la Brasov. Deci, formula era, practic, magica si completa: eu, prietena mea, fiica ei. Lipsea doar Ilinca.

Piatra_Neamt_1

Drumul a fost anevoios. Obisnuita cu soseaua lina si rapida ce leaga Chisinaul de Bucuresti, prin Vama Leuseni, cartea mi-a sarit din maini din clipa in care am ajuns pe traseul Chisinau-Ungheni. Si asa pana la Vama Sculeni.

In Romania am trecut prin Iasi si Roman, prilej bun de a mai privi pe geam. La Piatra Neamt am ajuns la 5 dupa-amiaza. Am luat-o spre Primarie, acolo unde aveam intalnire cu prietena mea, care a ajuns mai devreme si a reusit sa se cazeze.

Piatra_Neamt_2

Intreband o doamna in varsta, am gasit drumul usor. In plus, orasul este mic si nu prea aveam sanse sa ma ratacesc. Am ajuns mai intai intr-un parc foarte dragut, de unde am facut stanga, am urcat niste scari si m-am pomenit in how to buy Adobe Dreamweaver CC 2014 Curtea Domneasca, un complex arhitectural de pe timpurile lui Stefan cel Mare.

Lumina blanda a unei dupa-amiezi tarzii de sfarsit de vara, varfurile verzi ale muntelui care se itea de dupa casele vechi din centrul istoric, voluntarii festivalului care misunau in zona scenei au transformat intalnirea mea cu Piatra Neamt intr-un adevarat moment romantic.

Piatra_Neamt_3

Ne-am cazat intr-un apartament, gasit pe booking.com. Blocul se afla la aproape 30 de minute de mers de la Curtea Domneasca. Locatia pe departe de a fi centrala, dar pentru noi a fost unica optiune din punct de vedere a disponibilitatii si a pretului. Apartamentul avea 3 camere si toate cele necesare pentru o vacanta departe de casa. In plus, ne-a mai oferit posibilitatea sa vedem in ce fel de blocuri au locuit romanii pe timpul lui Ceausescu. Si mai locuiesc, de altfel.

Piatra_Neamt_4

Am gatit acasa. E mai practic, mai sigur si, cu un copil cu noi, era chiar cea mai buna decizie. Cu atat mai mult ca nu cunosteam locuri in care sa se manance bine si ieftin. In afara de kebabarii, localuri cu pizza si cateva baruri cu bucatarie, nu am vazut nimic ce ar fi facut cu ochiul stomacelor noastre.

Piatra_Neamt_6

In cele doua seri, dupa plimbarile in oras si pe munte, pe care poti urca cu telecabina (sau cum i se mai zice acolo, telegondola) si cobori cu picioarele, ne-am umplut sufletul de frumos la discount Microsoft Windows Vista Business with SP2 32bit Filmul de Piatra. In cadrul festivalului, in fiecare seara aveau loc proiectii gratuite la Curtea Domneasca. Vineri am privit “O noapte in Tokoriki”, un scurtmetraj de Roxana Stroe, regizoare incepatoare, film ce a calatorit la festivaluri din toata lumea; a doua seara, sambata, am avut parte de un concert, din suflet si pe saturate, cu Ducu Bertzi si Nicu Alifantis, si de avanpremiera thriller-ului romanesc follow site “Caini” de Bogdan Mirica (la care tare speram sa ajung cand eram la TIFF, dar n-am avut noroc), pe care il recomand cu incredere.

Piatra_Neamt_9

Duminica dimineata aveam autocar spre Chisinau. Din pacate, exista doar o cursa de la Piatra Neamt spre Chisinau si aceea la 7.30. Am fost si la gara feroviara sa cautam alte posibilitati de a ajunge acasa, dar nu era nimic mai bun decat acest orar.

Desi, cand te gandesti, Piatra Neamt e un oras mic si o zi jumate de plimbari ar fi suficient, dar nu e chiar asa. N-am reusit sa vedem cele cateva muzee, n-am reusit sa ajungem la o ceainarie si sa colindam in voie strazile din partea veche a orasului. Definitiv, Piatra Neamt este o destinatie frumoasa si interesanta, mai ales daca o combini cu un festival.

Piatra_Neamt_10

***

Avantaje: aer curat, locuri istorice, munti, potrivit pentru vacanta cu copii de toate varstele, Filmul de Piatra, libraria Humanitas, preturi accesibile.

Dezavantaje: drumul rau, relativ lung (in jur de 7 ore cu autocarul), curse rare, locuri de cazare reduse (trebuie de rezervat din timp).

Bugetul meu pentru 2 nopti cazare/drum tur-retur/mancare/cadouri/cheltuieli marunte pe loc (bere, cafea, telecabina) – 70 euro.