Trei filme de Michelangelo Antonioni
Arta

Trei filme de Michelangelo Antonioni

Noua mea pasiune, cea pentru Italia, m-a adus si la cinematografia italiana. Sa spun ca o ador, ar fi prea plat. Deci, va las, pur si simplu, sa o gustati.

Azi va recomand trei pelicule de pe la mijlocul carierei lui Michelangelo Antonioni, filmele caruia sunt foarte frumoase, cu imagini gandite si pieptanate pana la perfectiune. In plus, daca sunteti pasionati de moda si designul interior al anilor ’50, ’60, ’70, filmele lui Antonioni sunt obligatorii. Al treilea motiv pentru care Antonioni a devenit unul dintre favoritii mei (al trailea si poate cel mai important) este ca in filmele lui Italia apare in toata splendoarea ei, de la Milano pana la Palermo!

L’Avventura/1960

Cum spune vocea de dupa cadru din trailerul original, L’Avventura nu este un film pentru toata lumea. Eu as adauga ca Michelangelo Antonioni nu este un regizor pentru toata lumea. La el nu se intampla practic nimic din ceea ce multi ne-am obisnuit sa gasim sau sa asteptam cand privim un film. Peliculele lui Antonioni sunt lungi, frumoase si, oarecum, domoale.

L’Avventura este istoria unei iubiri improbabile dintre o femeie si iubitul celei mai bune ale sale prietene, care a disparut in timpul unei scurte vacante pe iaht in apele Siciliei. Un film delicat, subtil, plin de imagini frumoase, care trec prin incredibilul tezaur arhitectural al Italiei.

La Notte/1961

Marcello Mastroianni, Jeanne Moreau si Monica Vitti. Ce poti sa mai vrei de la un film?

Mi-a placut foarte mult La Notte. Pentru liniile curate, pentru lipsa grabei. Pentru barbatii eleganti si femeile frumoase. Pentru bucatica de Milano de altadata. Pentru dialogurile intinse si scenele in care nu se intampla nimic. La Notte este o pelicula pentru cei care cauta in filme ceva mai mult decat intriga si dezlegare.

La Notte este povestea unui cuplu casatorit, ajuns la banala rascruce a relatiei lor. In timpul unei petreceri in casa unui industrias bogat, el intalneste o tanara enigmatica. Ea – un barbat gata sa uite ca ea este casatorita.

L’Eclisse/1962

Monica Vitti si Alain Delon. Prima – splendida si independenta. Al doilea – frumos, psihopatic si indragostit de sine. Considerat de critici ca cel mai bun film din trilogia in care intra L’Avventura si La Notte, L’Eclisse este un poem in imagini, pe alocuri dramatic, pe alocuri absurd.

L’Eclisse este istoria unei tinere emancipate, care se desparte de iubitul sau si care il cunoaste pe brokerul de bursa al mamei sale, un tanar frumos, dar prea concentrat pe nevoile sale.

Foto: Michelangelo Antonioni, Monica Vitti si Alain Delon in timpul filmarilor peliculei “L’Eclisse”/theredlist.com

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Today's Posts: April, 24